Oldalak

2011. április 7., csütörtök

Nulladik óra

Ez a blog remélhetőleg hasznos lesz azoknak, akik valamikor a régi szép időkben tanultak németül, és szívesen felelevenítenék tudásukat.
Egy barátnőm kért meg, hogy tanítsam, mert szüksége lesz némi tudásra, és legalább 15 éve csak felejtett.
Megbeszéltük, hogy nem veszünk semmilyen könyvet, hanem én fogom összeállítani a leckéket valamilyen praktikus szempont alapján.
Amik ide felkerülnek, első közelítésben neki készülnek, mert majd ezek alapján fogunk beszélgetni az órákon, de mivel ez egy nyilvános felület, bárki használhatja, aki idetalál.
Terveink szerint hetente 1-2 alkalommal lesz új bejegyzés, majd megpróbáljuk nem elsumákolni a dolgokat. :)

***
(2012. év elején)
Update 1:
Időközben abbamaradtak az órák, mert a barátnőm másik városba költözött, de a leckék folytatódnak.

A blog egyelőre szünetel, sajnálom!

***
Németórák Skype-on
Kezdőknek és újrakezdőknek

Ha szeretnéd érteni és beszélni a német nyelvet, és még nem tanultad, vagy már nagyon rég volt, és nem nagyon emlékszel rá, keress meg a nemetleckeblogger(kukac)gmail(pont)com-on.

Skype-on nagyon jól lehet tanulni, és már az első néhány óra után meglepően sokat fogsz tudni németül.
Biztos alapokat és szerteágazó tudást adok át, mindenféle társalgási témába belemerülünk, amire szükséged lehet, vagy amit szeretnél.

Ha van valamilyen kezdő tankönyved, felhasználhatjuk azt is, de én is kidolgoztam egy "tanmenetet", amit leckénként elküldök e-mail-ben. Próbálom minél változatosabbra tervezni az órákat, hogy ne fáradj el nagyon, de nem ígérem, hogy mindig minden könnyű lesz.:)
A német eléggé "nyelvtan-központú" nyelv, vannak ijesztőnek látszó táblázatai is:), de mindenre van megoldás.
Szóval ha szeretnéd, hogy a német ne idegennyelv legyen, hanem barátnyelv, gyere!

Óradíj: 2400 Ft / 60 perc
Az első alkalom 30 perces és ingyenes!

Várlak szeretettel, üzenj a nemetleckeblogger(kukac)gmail(pont)com-on
Szilvi

37 megjegyzés:

  1. Szia Szilvi!
    nagyon jó ötletnek tartom ezt az oldalt, azt hiszem én is csatlakozom az olvasóid táborába. Sopronban német nemzetiségi tagozaton végeztem a főiskolát / óvónő vagyok /húúú de régen. Néhány évig tanítottam a szolnoki óvodák egyikében a csemetéket, illetve játszva tanultunk. Sajnos a mi városunk a német nyelvet nem kéri, így ez abba maradt. Ritkán van alkalmam gyakorolni a nyelvet, ismered: "Felült ám Lackó a béresek nyakára" / Toldi /, szóval, mindig elmaradt a gyakorlás.Most itt az alkalom, nyugdíjas leszek hamarosan, " időm mint a tenger" / ha a családom engedi /, egyszóval, köszönöm, én is jövök

    VálaszTörlés
  2. Üdv a csapatban, nagyon örülök. Az viszont könnyen elképzelhető, hogy többet tudsz nálam. :)
    Újrakezdő a szintünk, de majdcsak eljutunk oda, ahol már neked is élvezhetőbb lesz.

    VálaszTörlés
  3. Szia Szilvi, Anka vagyok! Örülök az oldalnak, mert én is szeretnék németül tanulni. Igaz, én teljesen kezdő vagyok, de ez nem tántorít el...:-), két idegen nyelvet magamtól tanultam meg, szóval jó nyelvérzékem van. És az elmúlt hónapokban pont a németen gondolkodtam, mint harmadik tanulandó nyelv...Kitartást magamnak!!! A.

    VálaszTörlés
  4. Szia Anka, nagyon örülök, hogy itt vagy! Magadtól megtanultál 2 idegen nyelvet - ez nem semmi.:)
    Az egyik az angol?
    Újrakezdő a szint, de minden fontos nyelvtant körüljárunk. Egy jó szótárra biztos szükséged lesz, mert a magyar fordítást - ahol feltételeztem, hogy ismert - eddig sem mindenhol adtam meg.
    Szerintem nagyon jó választás a német nyelv, praktikus, logikus, jó sok nyelvtani szabállyal, de éppen emiatt lehet ezek ismeretében egy szövegben könnyen eligazodni.:)

    VálaszTörlés
  5. Szia Szilvi!

    Nagyon köszönöm a munkádat!Bár én csak most fedeztem fel a honlapot,de nagy segítségemre van.tényleg nagyon köszönöm,jól összeszedett,érthető amiket írtál.hálás vagyok érte!!!:):):)

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy idetaláltál, használd egészséggel! :)

    VálaszTörlés
  7. Szia Szilvi!

    Nagyon köszönöm én is , hogy létrehoztad ezt az oldalt nagyon jó segítség!!!!:D
    Zoli

    VálaszTörlés
  8. Szia Zoli!
    Ezért hoztam létre. :)
    És nagyon szívesen.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Szilvi!

    Épp ma akadtam rá a blogra, majd egy évvel később, mint ahogy indult, de ahogy a mondás tartja: sohasem késő:)

    Korábban, gimnáziumban tanultam 2 évet németül. Utána a fősulin illetve egyetemen nem tanultam tovább, tudásom, ami rám ragadt középiskolában, szépen passzívvá vált. Elkezdtem az angol mellett olaszul tanulni, a németre nem is gondoltam, mint lehetőség. Az utóbbi időben gondoltam át, mekkora "luxus" egy tudást feledni hagyni, főleg ha nyelvről van szó.

    Így hát belefogok újra. Habár gimnáziumban nem volt intenzív a német nyelv oktatása, sok szó, mondat, nyelvtani szabály megmaradt az emlékezetemben. Vettem könyvet(Német nyelvtan 222 pontban-nagyon sokan ajánlották neten, mi a véleményed róla?), leporoltam a német szótáramat és nekilendülök.

    Nagyon szimpatikus a blog, remélem hasznomra válik:)

    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Erika!

    Tényleg, már majdnem egy év..., na jó, bő 3/4.

    A második bekezdésed (annyi változtatással, hogy nem 2, hanem 4) akár én is írhattam volna néhány évvel ezelőtt.

    Nem ismerem (még) azt a könyvet, de ha nagyon sokan ajánlották, biztosan jó. :)

    És nagyon örülök, hogy szimpatikusnak találod a blogot. Üdv a csapatban! :)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Szilvi!
    Egy tanítványom hívta fel a figyelmemet erre a blogra. Én is német nyelvtanár vagyok, ezért érdeklődve olvastam az utolsó leckéket. Néhány megjegyzésem lenne. A levélforma szerintem a következő: megszólítás után vessző, az első sor kis kezdőbetűvel. Én is ilyen leveleket kaptam Bécsből, ahol ösztöndíjas voltam. A pályázati anyagodat, amit bemásoltál, olvasd át még egyszer, mert vannak benne hibák: pl. vor 12 Jahre helyett vor 12 Jahren. Érdekes a blogod, bár szerintem mindig fontos a tanítványok munkáinak ellenőrzése egyénileg, nehogy helytelen dolgok rögzüljenek. Jó munkát!

    VálaszTörlés
  12. Kedves Judit, örülök, hogy írtál. Nagy a felelőssége annak, aki hasonlóra vállalkozik, mint én. De szerencsére jönnek figyelmes látogatók, akik szólnak, így nyugodtabb vagyok kissé.
    A vor 12 Jahren szerencsére tényleg csak elírás, de a többi benne van az eredeti levélben is. Tényleg meg kellett volna néznem, mit produkáltam öt éve...
    A levélformában is igazad van, bár mindkét verzióra láttam példákat akkor, a vesszős volt a jóval gyakoribb. Még magyar levelekben is használom olykor, pedig itt nem ez a szabályos.
    Azzal is teljesen egyetértek, hogy fontos a tanítványok egyéni ellenőrzése, de egy blogon ez nem működhet.
    Köszönöm a segítséget, és arra kérlek, ha hibát találsz valahol, ezután is szólj.
    Neked is sok örömet a tanításhoz! :)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Szilvi!

    Minden elismerésem a munkádért, türelmedért, kitartásodért! Remélem nekem is lesz elég erős kitartásom, hogy kövessem az oldalad, és felfrissítsem a tudásomat a nyelvből! :)

    Üdv, Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anita!

      Nagyon örülök az elismerő soraidnak. Kitartást kívánok mind(kett)őnknek. :)

      Törlés
  14. Szia Szilvi! ezer hála az oldalért, nagyon nagyon hasznosnak találom, most kezdtem az egyetemet és rámfér egykis frissítés..: ) énis köszönöm, hogy létrehoztad ezt, ennél jobb oldalt nem tudna találni az ember!

    VálaszTörlés
  15. Szia! Nagyon örülök a véleményednek, köszönöm, hogy megírtad. Sok sikert az egyetemhez!

    VálaszTörlés
  16. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  17. Szia Szilvi!
    Nagyon hasznos kis oldalt hoztál össze!
    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  18. Kedves Szilvi! Én is megszeretném köszönni!Most találtam rá és ez nagyon jól jött! Wirklich!!!! :) Danke dir!!! Lehet,hogy viszont fogok tőled egy két dolgot kérdezni ha nem gond neked! Puszi! Jó éjt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Barbi, szívesen! Persze, kérdezhetsz privátban is és a blogon is. :)

      Törlés
  19. nagyon jó oldal, mostantól időnként ,,bepofátlankodom" !:) ha nem gond! köszi a lehetőséget és jó egészséget kívánok! Sas Géza

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv a csapatban, örülök, hogy itt vagy! Köszönöm a jókívánságokat! :)

      Törlés
    2. Üdv.Mindenkinek!
      Van még ez e blog mert úgy látom régóta nem írtak ide.?Én is kezdem(újra meg újra) a németet.Itt nálunk az Alföldön nem találni egy szál germánt sem sajna' akivel lehetne ingyen pöntyögni.:(((

      Törlés
    3. Szia Judit! Hát persze, hogy él a blog! :) Nézd csak meg, ma is van új bejegyzés.

      Törlés
  20. Szia Szilvi!

    Gyakorlatilag kezdő vagyok, de nagyon jó a blog!! Köszi szépen az önzetlen munkádat, végig fogok menni a leckéken.

    Üdv és minden jót: Balázs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Balázs!
      Elméletileg újrakezdőknek szól a blog, de az első bejegyzésekhez nem kell semmi előzetes nyelvtudás. Utána már rendszertelenül írogattam mindenféléről, de magyarázni is szoktam. :) Sok örömet a tanuláshoz!

      Törlés
  21. Kedves Szilvi! Tegnap éjjel találtam rád :) Hú de nagyon örülök! Én teljesen önállóan tanulom a németet és bizony ezek a leckék nagyon-nagy segítség nekem! Bár már 3 éve próbálkozom, de még mindig nagyon kezdő vagyok, 50 felett nem fog úgy az agy ahogy kellene :( Köszönöm a lehetőséget :) Ha kérdésem van írok!
    üdv. lldikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ildikó! Örülök, hogy tudod használni a leckéket. :) Önállóan tanulni tényleg embert próbáló feladat. Sok sikert és kitartást hozzá! :)

      Törlés
  22. sziasztok. János vagyok. hogy lehet kapni itt leckéket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia János! A blog majdnem minden bejegyzése egy-egy hosszabb-rövidebb lecke. :) És hamarosan szezonja lesz a skype-nak is, ahova a teljesen kezdőket várom.

      Törlés
  23. Szia Szilvi! Akkor skype-on lehet leckéket venni? Az elejétől kellene, tiszta lappal. - Marcsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Marcsi! Igen. Ha írsz a nemetleckeblogger@gmail.com-ra, megbeszélhetjük a részleteket.

      Törlés
  24. Szia Szilvi, én is szeretnék skype-on tanulni. Tanultám már németül,de az nagyon régen volt. Hétköznap délutánonként, esténként van szabad órád? Nagyon érdekelne, köszönöm. Üdvözlettel Renáta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Renáta, igen, most van szabad időpont hétköznap délután. Üzenj légy szíves a nemetleckeblogger@gmail.com-on, és megbeszélhetjük a részleteket.

      Törlés
  25. Kedves Szilvi! Jónak és alaposnak találtam a német nyelvleckéidet, ezért nagy sajnálattal állapítottam meg, hogy 2017-ben abbahagytad a blogod írását, ezért érdeklődnék, hogy nem lehetne azt folytatni. Biztos vagyok benne, hogy mások is örülnének annak, hogyha folytatnád azt. Jó egészséget és minden egyéb jót kívánok neked: Noémi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Noémi, nagyon örülök, hogy jónak találtad, szívesen írtam, amíg volt rá időm. De sajnos nem tudom folytatni.

      Törlés